Wednesday, May 26, 2010

bung dan zizie izette(hehe letak jela tajuk nie)

contengan mengisi masa lapang...

ada la dua tiga malam lepas,aku tertarik dengaq sorang ustaz ni berceramah.Cerita tentang abang Bung tu.
Respek kat ustaz ni sebab aku boleh agak dia parti sebelah mana,tp dalam bab agama,dia tak berkompromi. Memang aku pon nak bersetuju dengan dia, yala abg bung tu kawin, pun kena penjara sebulan,yela aku tau dia tak mintak izin wife 1st,tp x adil bila difikirkan orang-orang yang berzina,berkhalwat, hanya dihukum denda membayar duit,seribu, dua ribu...hmm..

ustaz tu berpesan dalam subtopik yang seterusnya,kita jangan kutuk fizikal orang lain.haram. Aku kagum kat dia lagi,dia berpesan kepada penceramah-penceramah politik, supaya jangan kutuk-kutuk fizikal orang,mentang-mentang duk atas ceramah, cakap pun menghambuq ja sana sini.
Allah tidak memandang rupa kita, dan baru aku tahu,insan mulia bernama Luqmanul Hakim adalah seorang kulit hitam.

Beliau bukan seorang nabi atau rasul,tapi pesanan beliau Allah angkat letak di dalam Al-Qur`an..

No comments:

Post a Comment