Thursday, September 29, 2011

ayat-ayat cinta bercerita....

sedap tak aku nyanyi lagu rossa tersebut. tu belum aku masukkan sengau-sengau penyanyi seberang. contengan yang sesaja aku buat sebab baru nak membaca buku bercinta sampai ke syurga tulisan pemblog terkenal saiful islam. Buku tu dah popular sampai masuk drama dah, aku baru nak baca.

Baca part yang penulis cerita pasal Fahri tu bes. Sebab mengingatkan aku bahawa kalau baik macam Fahri pun , tetap dugaan akan datang sebab ada ayat al-Quran menyebut “Apakah manusia mengira, ia akan dibiarkan sahaja, mengatakan kami telah beriman, sedangkan mereka belum diuji?”
(Surah al-Ankabut: 2).

Orang yang digambarkan gila dalam filem tu dengan kacaknya berkata , 'Allah sedang berbicara denganmu tentang sabarrr....ikhlasss...'.Aku pulak baru perasan maksudnya lepas baca buku ni. Sebab kan Fahri baik serba serbi, tapi tetap ditimpa ujian fitnah. So , kita pun kena lah sabarrr....ikhlassss.....

Last, keadaan artis-artis semasa, di sebalik Irma hasmie, raja farah dan diana amir, wujud juga Fida...huhuhu...korang paham-paham je lah.







No comments:

Post a Comment